Friday, 22 February 2013

KAHWIN MUDA ? OKAYY KE ?



Kawin muda , ok ke ?



hai ? bosan nie ? nak cerit sikit ! 
dengar tau !

Atas alasan elakkan zina dan maksiat 
, maka anak dara seusia muda dinikahkan atas pilihan keluarga .
. Apa pendapat korang ?
Hurm.. mmg bagus tapi zaman ni aku rasa susah sedikit .. Nikah awal ni mmg bagus sangat .. Kalau dapat suami yang benar benar boleh fikir , alhamdulillah .
. pandailah dia menjadi nakhoda untuk melayari bahtera suami istreri ..
 Kalau tak ?
Memang betul ,
 yang dah tua macam aku ni pon belum tentu boleh jadi ketua keluarga ..
 Tapi sekurang-kurangnya kalau macam usia aku ni buat silap 
, mereka akan tanggung sendiri
. Takkan salahkan orang tuanya.. Sendiri boleh pikir ,
 kata orang .. Yang muda ni ?
 Dah la diaturkan oleh keluarga pastu gagal 
kemudian mereka akan tuding jari pada parents dia ..
Dalam suratkhabar baru2 ni menyiarkan satu berita mengenai seorang ibu muda
 yang berusia 18 tahun yang mana telah menikah seawal umur 14 tahun atas pilihan keluarganya  , yang digantung tidak bertali dan dianugerahkan tubuh menggiurkan,
 dikesan menggunakan kelebihannya itu untuk mendapatkan wang bagi menyara anak selain memenuhi tuntutan batinnya.

Isteri berusia 18 tahun tahun itu menjadi idaman lelaki mata keranjang 
yang sanggup berhabis wang untuk menidurinya kerana pakej lengkap dimilikinya.
Dia mengakui selain bagi mencari nafkah untuk seorang anak perempuan tidak sah taraf hasil hubungan terlarang dengan seorang lelaki dua tahun lalu,
 dia turut mendapat kepuasan seks.
Hurm … tak kira lelaki atau perempuan di zaman yang penuh cabaran dan dugaan ini selagi tak kenal dunia selagi itulah selagi itulah mereka tak sedar !
Kenal dunia.. Pergh.. dunia kanak kanak lain.. Remaja lain.. Dewasa lain…
 Masa tu baru terbuka biji mata.. Baru nampak camana dunia sebenarnya.
. Lelaki yang kita cinta , sebenarnya ada yang jauh hebat.
. Perempuan yang kita sayang sewaktu sekolah dulu 
,ada wanita yang lebih bagus .. Camana tu ? Kuatkah cinta untuk menepis segala dugaan itu ? Setakat yang aku tahu , ramai gagal ! Yang berjaya tu ,
 benar benar miliki hati yang cukup kental … Tahnniah.
Wallahualam.. sekadar pendapat aku jer 


btw , aku tengah bosan nie !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...